tisdag 28 december 2010

Underbar ridtur

Idag var Tilda och jag i stallet strax efter tio. Vi hjälptes åt att mocka alla sex boxarna, sedan skulle det fyllas vatten och sånt där. Därefter tog vi en härlig ridtur tillsammans.


Vi började med att trössa upp genvägen mot paddocken, Nova fick jobba på bra...


Kimberly och Tilda fick en stig att gå på!


Kolla vad vackert, snö, snö, snö...

Det var så underbart härligt, alldeles tyst och vackert. När vi ridit i skogen travade vi Sörnackstavägen upp till Pias, hästarna skötte sig bra. Nova var lite slö idag (vilket inte gör nåt), Kimberly var pigg och glad.
Tilda tog Kimberly några varv i galopp i hagen, hon testade Tilda lite och ville inte gå, men det löste sig bra. Jag var inte hemma förrän strax före två, många stalltimmar även idag...

Hela eftermiddagen har karln min och jag skottat tak, så nu är man lagom mör i kroppen, härligt. Jag älskar att vara ledig och ha utomhussysslor att göra, just nu leker livet (önskar bara att jag slapp laga mat)!

1 kommentar :

Malin sa...

Det finns ju hämtmat....Skönt att du njuter av ledigheten, fortsätt med det. Många kramar