söndag 26 december 2010

Tränat för syrran


Busväder...

Har ridit för syrran idag. Känner mig ganska nöjd, Nova försöker verkligen att göra sitt bästa. Problemen sitter i att hon inte vill böja sig i vänster sida, blir som en pinne eller skjuter ut höger bogen. Dessutom är det svårt att få henne att trampa under sig med höger bakben, Diagonalt sitter det fast kan man säga (som Ingela ofta säger).
Trots busvädret blev jag varm, plagg efter plagg åkte av, till slut hade jag inte mycket till ork kvar kvar, så vi gjorde ett byte och syrran fick rida en stund. Jag tycker att hon får Nova att lossna bättre i vänster varvet än mig. Himla bra när vi kan byta av varandra, för Nova verkar orka hur mycket som helst...
Kristina red Love tillsammans med Tilda och Kimberly.

Nu yr det och snöar massor, jag lär väl inte ta mig uppför backen till stallet igen. Uscha väder!

Vad ska jag göra nu då, har gjort allt i stallet som ska göras, huset är städat och alla i familjen pysslar med något. Konstig känsla att bara vara ledig...

1 kommentar :

Urra sa...

Glöm inte bort att Nova var uppvärmd när jag började red henne. Underlättar ju en del.