söndag 12 december 2010

Ännu en häst-söndag


Lilly och Love (från förra helgen, det blir lite fotograferat nu när Nova har en massa hyss för sig när man rider. Svårt att hantera kameran då)

Började dagen med att åka till hästarna, gav dom vatten i hagen och mockade. Hem fixade lite att äta, sedan for Lilly och jag upp för att rida. Hästarna var pigga idag, Nova hade glömt bort hur man skrittar ordentligt, hon trippade hela tiden. Vi red hem till Urras familj, dom kom med pulkor och snowracer mm. Livsfarligt enligt båda hästarna!!! Det slutade med att både Lilly och jag hoppade av, då blev dom genast lite lugnare.
Ritten tillbaka var dom lugnare, vi travade en bra bit och allt gick bra. Lilly kände sig lite hängig så hon tog in Love medan jag red Nova några varv runt travbanan. Det blev två varv i trav och fyra i galopp. Första galoppvarvet bråkade vi mest för hon brallade och krumbuktade så fort jag fattade galopp, men resterande varven flöt på bra.
Nu blir det en kopp kaffe, sedan upp och ta in "pållarna" igen. Och ikväll blir det Färsta för Lilly, dags för nya hästar igen, spännande...

1 kommentar :

Urra sa...

Förstår inte vad du gör med hästen. Hon försökte krumbukta med mig en gång, men sen var det bra. Ja, de såg lite stressade ut när vi skulle mötas på vägen.