måndag 27 december 2010

Love blir kvar


Love och spekulanten

Jag känner mig helt tom efter allt funderande hit och dit om vi ska sälja Love eller inte. Jag hade hoppats på att spekulanterna inte skulle gilla honom, så vi inte skulle behöva ta ett beslut. Men dom föll för honom direkt, och efter att dom kört honom var dom ännu mer förtjusta...
Vi lovade att bestämma oss innan helgen angående försäljningen. Men vi behövde aldrig ta ett beslut, efter några timmar ringde hon och sa att dom trots allt inte kunde göra någon affär, hur mycket de än gillade Love. Anledningen var att de fått klartecken på ett tidigare bud som dom lagt på en annan häst som de var ännu mer förtjusta i.
Jag tror att alla inblandade blev nöjda och glada till slut... Kanske även Lovis?


Linn och Lilly tar en fikapaus i höet efter en heldag i stallet...

Jag tog en timmes ridtur på Nova, hon var glad och pigg. Det blev några varv runt travbanan. Sedan galopperade vi upp lite stigar i hagen. Hon fick jobba på bra, det var rejält djupt på vissa ställen, hon verkar gilla att springa i djupsnö. Det var härligt!

3 kommentarer :

Tilda sa...

svar: ja, det var kul. Vilken tid hade du tänk att åka till stallet?

ja, jag tror också alla blev nöjd, ang. love. Du verkade stressad förut

Anonym sa...

Vad mysigt dom verkar ha haft det, antar att vår lilla tjej är helnöjd när hon ska få sova hos er.

MoM sa...

Eftersom nu Love blir kvar så kommer tjejerna att kunna ha flera så´na här mysiga dagar i stallet. Hurra, hurra, hurra.