torsdag 16 december 2010

MIN NOVA!


Visst är det vackert med all snö, dessutom endast -5° och vindstilla. Kan det bli bättre...

Idag var det verkligen min Nova. Hon var helt underbar, lugn, harmonisk, ofjantig och näst intill trög. Det var en helt underbar ridtur på dryga timmen. Började med att rida till slutet av Klissvägen två gånger, vi tog några trav och galoppvarv runt travbanan, sedan red jag bort till paddocken, den var fortfarande oplogad så vi tog några varv i galopp i djupsnön. Vi avslutade ridturen med att rida till "gamla travbanan", det var såå vackert med all snö. Och Nova var jättelugn och trevlig, annars brukar hon vara hispig när man rider dit.
Fler sånna ridturer, tack!

Nu sitter jag och slappar och väntar att karln ska komma hem... Kanske, kanske blir det peppisbak ikväll. Vi ligger ganska efter med allt julstök!

4 kommentarer :

Urra sa...

Nu har du haft några underbara dagar i stallet igen, ta vara på energin.

Hanna sa...

Hej! Jo, hon var till salu, men lånade ut henne i slutändan ändå, tanken var att hon skulle säljas till den tjejen men "tyvärr" kommer hon tillbaka.

Får passa på att be om ursäkt att jag inte svarat på mail angående sadeln. Vårat hus brann ner för två veckor sedan så det har varit lite mycket. Minns inte på rak arm storlek på den heller.


Hälsa Nova och klappa henne från mig. (Och är hon tjock går det bra att dra ner på höet/hösilage, hon är ju trots allt av ponnyblod.) God jul på er alla!

Anita sa...

Härliga vinterritter! Inget går upp emot dem.

Hälsa Jörgen grattis på födelsedagen!

Tilda sa...

Sv: jo, jag tror vi hade tänkt göra det. Men det är ju inte säkert att det hoppas, men man kan ju alltid hoppas!:)