torsdag 30 december 2010

Lilly och Love



Idag efter att Lilly gjort efterrätten till nyårsmiddan for vi till stallet. Lilly ville träna lydnad med Love. Då vill hon helst inte att Nova och jag ska rida samtidigt. Okej, tänkte jag, jag kan rida senare.
Det gick väldigt bra för L&L idag, visst tjurade han ibland, men det löste sig bra. Dom började med att värma upp ett varv runt travbanan medan jag mockade färdigt. Sedan tränade hon mycket övergångar, skritt, trav, halt, trav osv. Det såg så bra ut, jag blev lite impad av dom. Hon gjorde halva framdelsvändningar i hörnen som Urra lärt henne. Lilly känner själv när det blir bra eller dåligt, tror att hon har en del ridkänsla faktiskt.

När dom ridit färdigt var det alltså tänkt att jag skulle ta in Nova och rida, men då var jag frusen och hade fått huvudvärk. Det blev ingen ridning för mig, så nu har Nova vilat två dagar i rad, morr.

När vi var färdiga i stallet tog Lilly in Nova och jag tog Kimberly. Kimberly var ganska stressad, inne i boxen sprang hon runt och försökte springa ut genom boxdörren innan jag hade stängt den, men som tur var gick det bra. Stalldörren var öppen så det hade ju blivit lite tokigt om hon hade kommit lös. Hoppas att hon lugnar ner sig snart...

Imorgon ska syrran rida henne. Om hon kan, hon har varit i stugan och skottat av taken så hon var visst helt slut. Vi får se imorgon...

1 kommentar :

Urra sa...

Jag hoppas jag klarar av att rida imorgon, annars får väl jag ta Nova så får du ta Kimpan (visst kallar dom henne så?).