tisdag 21 december 2010

Tildas nya häst


Nova och Kimberly

Idag har Tildas nya häst kommit. En D-ponny som är född 2006, svensk ridponny, uppväxt på Essvik. Hon verkade lugn och fin i stallet.

Tilda har ridit Nova idag, det hade blivit trafikträning. Dom hade mött lastbilar, bussar och en traktor. Det hade gått ganska bra, lite spänd, men inget skenande eller så, bra!
Kristina har ridit Love, hon är en superbra tjej för Love, kanon.
Själv känner jag mig sugen på lite ledighet, ganska körigt på jobbet med bla sjuk personal. Två dagar kvar, sedan är jag långledig, härligt!!!

2 kommentarer :

Ingela sa...

Hello!
Va kul ;o)

Jo, du och karln har väldigt lika nummer, när man räknar ihop i olika steg så blir det NÄST sista steget för er båda 33, och sen slår man alltså ihop 3+3 = 6. Så ni har alltså lika nummer även steget innan ;o)

Annars kan man ju komma till 6an på fler sätt så att säga , genom 24, 42, 15 och 51 t ex =)

Vad tror du om det .....

Återkommer med nästa ;o)

Ingela sa...

Hon blir en 8a!

ni har väldigt fina numme rihop.

Jag märker att det finns väldigt många 6or och 8or ihop.

min mamma och pappa är 6 resp 8
. min syster och hennes man är 6 resp 8, (hennes förra karl också en 6a) min systers dotter är också 8. Så damerna i min familj är tre st 8 i rad i varje generation ;o) (fast jag kör min egen bana jag ;o)

och karlarna 6or.


även morfar var en 6a. Bara mormor och jag bryter av =)

skickar lite om 8an "administratören" sen ;o)

kan säga att 8 or har väldigt tur i spel, så hon borde kanske lämna in pappas system ....hehe
mamma och syrran vinner jämt. mamma har fått 7 rätt otaliga gånger