torsdag 9 december 2010

Hm

Fattar inte vad det är med Nova, hon är så himla pigg när jag rider. Jag som inte ens vill ha en pigg häst... När syrran och Tilda rider är hon minsann inte pigg, dom som älskar pigga hästar. På sin höjd kanske hon ruskar lite på huvudet.

Hur som helst var det härligt att rida idag medan det var ljust och bara -5°. Jag klarade av att öppna och stänga grinden mot paddocken utan att hoppa av Nova, bravo Maria! Nova och jag var ute i drygt en timme, vi travade mest hela tiden, hon har apbra kondis den hästen...

Använde mina batteridrivna sulor idag, satte dom på högsta. Shit vad det brände under fötterna, jag var tvungen att stanna och sänka värmen. Dom är verkligen effektiva, men lite bökiga när man ska ta på dom och så...

Imorgon kväll är det julfest på jobbet, brukar vara himla trevligt!

4 kommentarer :

Urra sa...

Nova vill nog inte vara kvar hos oss. När du rider är hon pigg vilket du inte vill och när jag rider är hon inte pigg vilket jag vill att hon ska vara. Hon måste göra allt för att komma ifrån oss.

Härligt att sulorna funkar, jag får nog oxå köpa ett par såna.

Maria sa...

Du kanske har rätt, vi får väl sälja henne så kan jag ha kvar Love till Lilly.

Du kan få testa sulorna...

Kerstin sa...

Kanske ni bara uppfattar henne olika?!
Kan du inte annonsera efter medryttare till både Nova och Love, mor/dotter/son eller vad det nu kan vara, så får du lite hästfria dagar.

MoM sa...

Vilken bra kommentar från Kerstin. Om det inte ordnar sig med Love var hennes förslag kanon. Hästfria dagar skulle du nog må bra av, heller hur?