lördag 25 december 2010

Lite ridning


Äntligen lite varmare ute, men jag har frusit ändå... Lilly, Tilda och jag red runt travbanan, hästarna skötte sig bra. Nova var riktigt pigg och inge fjantig, trevligt!

Däremot fick Kimberly panik över nåt när hon stod på stallgången, hon stegrade sig och försökte lägga sig ner. Hon var helt tokig, men jag lyckades få av henne grimman, sedan lugnade hon ner sig och allt slutade bra. Hon behöver nog lite tid på sig, ett nytt ställe, ny flock och nya människor runt omkring sig. Inte så lätt när man är ung och bara har varit på samma ställe hela sitt liv.
Hon var lugn och trevlig när Tilda red.

Det är en kvinna ifrån Ljusdal som har ringt på Love och skulle ha honom till sällskapshäst till andra travare, hon skulle alltså köra honom. Jag tror att han skulle få det jättebra där, men Lilly vill absolut ha kvar honom. Hon avgudar det lilla busfröet. Det är så svårt att veta hur man ska göra nu. Lilly kan ju inte rida honom hur länge som helst, hon säger att hon ska göra annat med honom när hon är för stor. Ja, inte vet jag!!! Det trista är att om Love säljs då slutar hon att rida och vad ska hon göra då, spela data kanske, morr...

3 kommentarer :

Tilda sa...

Hon har inte varit på samma ställe hela sitt liv. I sommras var hon i alnö för utbildning. Men som du säger, allt är nytt.

Ingela sa...

skulle hon sluta på färsta också då.....

Ulrika sa...

vilken julsnygg blogg : )