onsdag 15 december 2010

Sällskap i stallet



Ikväll var både Linn och syrran med till stallet, jättekuligt med sällskap. Linn fixade och grejade med Love, han var såå snäll med henne. Så hennes kommentar var; men mamma vi kan inte sälja honom, han är ju såå snäll!!! Det lät härligt i mina öron...

Hon red honom lite barbacka på stallplan, det gick bra. Sedan kom pappa, Henke och brorsan Lukas och hämtade henne med skotern. Nova var ända fram och nosade på den. Jag tror hon blev mer rädd för Henke och Lukas när dom kom in i stallet med skoterhjälmarna på sig, då höll hon på att krypa ur skinnet, tokfia där!

När dom åkt iväg, red jag en halvtimmes (orkade inte mera) dressyrpass för syrran. Love stod med ute han oxå, han stod och skulle gosa uppe i syrrans ansikte hela tiden, det såg roligt och gulligt ut!
Nova skötte sig jättebra, jag har inte ridit på böjt spår med henne på evigheter. Vi tränade mycket övergångar, det kändes riktigt, riktigt bra. Jag är nöjd!

Har fått lite dåligt samvete för det jag skrev om Tildas provridning igår. Det lät som att jag missunnar dom hästen. Men så är det verkligen inte, jag har ju inte ens ridit den hästen. Om dom tycker att den känns rätt ska dom självklart köpa den. Man kan ju aldrig i förväg veta hur man trivs ihop och hur det kommer att fungera. Jag hoppas verkligen att dom hittar en bra häst, och kanske är det Kimberly...
Lycka till Tilda och Karin, ni är saknade i stallet... Plus att syrran och jag längtar att kunna rida tillsammans igen!

3 kommentarer :

Urra sa...

Ja, ni var riktigt duktiga idag och det var verkligen härligt att vara tillsammans i stallet.

Urra sa...

Måste även tillägga (och då även med tanke på min kommentar i förra inlägget) att Nova skulle nog ha varit superduktig idag om vi tagit mer kontinuerlig hjälp och hållt igång träningen för idag var hon otrolig och med tanke på hur lite dressyr hon gått på slutet. Så om det bara skulle bero på hästen hade vi nog som sagt haft en superhäst idag, men där får vi ta oss att hon inte kommit längre. Jag har nämligen inte haft en häst tidigare som varit så lättlärd och villig att lära sig nytt, men dock så är inte Nova en häst som man bara kan sätta sig upp på så går hon av sig själv utan man måste jobba i varje steg eftersom hon är lite lat av sig. (Fast vem är inte det???)

MoM sa...

Härligt att Linn var med i stallet idag och att Love skötte sig bra. Han är nog bland det gulligaste man kan hitta.
Kul att Nova också ville arbeta och göra bra ifrån sig. Håller med Urra om att hästen verkar lättlärd om bara ni orkar med att träna kontinuerligt så skulle hon nog bli en riktigt duktig häst.