fredag 24 december 2010

Tre hästar igen

Ihopsläppet av hästarna igår hade gått bra, Kimberly fick inte komma i närheten av varken Nova eller höbalen, då surade Nova upp sig rejält. Fattar inte vad som har tagit åt henne hon som inte alls sa ifrån när hon kom hit för snart två år sedan, nu är hon jättekaxig.

Jag och karln min var och kollade till dom när jag slutat jobba. Allt var lugnt, Love kom till oss och Nova vaktade höet.


Nova blev nyfiken och måste komma för att få lite gos hon oxå!


Men shit, Kimberly är påväg mot höet...


...bäst att visa vart hon hör hemma!


Sådär ja, nu är Nova nöjd igen!

Blev ingen ridning idag heller alldeles för kallt -27°, det funkar inte med min astma när det är så kallt (hm hade inte ridit ändå förresten).

1 kommentar :

Tilda sa...

Jag tycker nästan att Love är dummast. Visst Nova blir skitsur om Kimberley närmar sig hö balen. Men idag när jag fixade två högar åt Kimpan. Då fick hon varken vara på nån av dem för Love. Så han sprang och jagade henne fram och tillbaka och om hon står kvar när Love kommer, då vänder han sig om och sparkar, vilket gör att hon flyr. Stackarn... hon måste bli lite tuffare.. Jag hoppas att det bli bättre och att hon får komma in i gänget.

Love var livsfarlig, han hotade att sparka mot mig flera gånger.. så jag fick passa mig.

GOD JUL!!