tisdag 23 februari 2010

Tror jag ger upp

Tror jag säljer båda hästarna nu. Är det nån som är intresserad??? Har i och för sig inte pratat med syrran om detta...

Nova har sprungit rakt igenom stängsel och bräda idag på e.m. Denna gången var det för att Perra körde traktorn på stallplanen. Sedan tog det en hel timme för honom att få tag i dom. Love och hon hade kutat som nå tok... Dessutom ville hon in till hingsten, oxå pinkade hon gång på gång. Så hon är alltså brunstig igen. Jag håller på att bli galen, tror inte att jag orkar mer. Jag ger nog upp hästeriet nu... Det har bara varit för mycket!!!

Har pratat med Maja (som har gett Nova KS-bahandlingar), Nova ska få homopatpiller från henne på torsdag, måtte dom funka... Maja trodde inte att Nova kunde va dräktig eftersom hon börjat brunsta igen. Ska vi tordas chansa att hon är odräktig, men med våran otur så blir det väl föl nästa år. BLÄ, BLÄ, BLÄ!!!

5 kommentarer :

Anonym sa...

Jag tycker inte du ska ge upp! Du borde kämpa på ett tag till i alla fall och se hur det går.

Unknown sa...

Ja, det låter iaf logiskt att hon inte borde brunsta igen om det blivit upptaget ...
Om hingsten är så gammal om jag fattade rätt, så kanske det inte är nån fart i hans innehåll...
Det har ju hänt förr att en del hingstar har dålig "dräktighet", hur man nu kallar det


nä, det här var väl för sjukt , när jag ska skriva in verifieringsordet här under, så tyckte jag att ordet jag skulle skriva var hingst, men nära var det, för det står vingst ....

hur ska man tolka de tecknen %-/ en blandning av orden vinst och hingst, eller ....

Kerstin sa...

Åhh, vad jag förstår dig!! Fy vad less man blir. Och oron manhar hela dagarna. Jag har ju bara ute våra shettisar när jag är hemma,evigt passande.. Interoligt. Hoppas homeopat medlet hjälper!!

Urra sa...

För mig är det helt ok att sälja hästarna, iaf Nova. Det är faktiskt inte roligt när det blir så här. Det är oro hela tiden.

MoM sa...

Hur är det med systrarna "Friskus", tänker ni ge upp? Inte ska väl Nova kunna knäcka er? Jobbigt att hon inte förstår sitt bästa den där tösen. Önskar att man kunde komma på nå´t radikalt att göra så att hon stannar kvar i hagen. Tänk, tänk, tänk.