torsdag 18 februari 2010

Galopperat


Nova vill ut!!!

Idag slutade jag tidigt, så det blev 3,5 timmes stalltid. Var ute och red Nova i 1 timme och 25 minuter, skönt för henne. Jag måste säga att hon sköter sig bra med tanke på att hon står inne ensam hela dagarna. När jag borstade och sadlade henne var hon väldigt orolig. Så jag ringde syrran när jag gav mig iväg, och sa om jag inte hört av mig om 1,5 timme så har det hänt nåt...
Men som sagt Nova skötte sig bra vi t.o.m galopperade idag, det var riktigt härligt. -14° snö som föll ner och solen som strålade.

Syrran har haft kontakt med veterinären idag angående Nova och abortspruta mm. Nu är nästa fundering, ska vi ta hem en veterinär eller åka till ATG kliniken. Uscha, vad det går pengar på bläka-saker nu. Inte så jättekul att ha häst när det blir problem efter problem hela tiden...

Tilda körde iväg med Love idag när jag var färdig i stallet, han såg superpigg ut. Hoppas det gick bra...

Imorgon har syrran hästarna.

Tack Urra för att du ringer och fixar med veterinärer mm!

Inga kommentarer :