onsdag 24 februari 2010

Fördelar & nackdelar

Fördelar med Nova:
+passar mig som handen i handsken
+snäll
+gosig
+rensning för själen (när allt är bra)
+kommer ut
+motion
+underbart intresse, vad skulle jag göra annars?

Nackdelar med Nova:
- mycket som blir till problem för mig, rymning mm
- sömnlösa nätter
- svårt att hinna ibland


Fördelar med Love:
+Lilly kommer ut
+gullig, söt & underbar
+går att köra

Nackdelar med Love:
- ingen nybörjar-häst
- tiden räcker inte till

Detta är listor för min egen del. Jag kommer att gå in och lägga till saker eftersom jag kommer på nåt...

4 kommentarer :

Elisabeth sa...

Mycket fördelar trots allt. Inte många som hittar så "rätt" häst. Rymningen har nog mycket att göra med hingsten. Hormoner är inte att leka med ;)
Hur jag är, vill förstås att ni ska fortsätta ert hästande men jag kan förstå dina motargument också. Känner igen det mesta, det går upp och ned i den här branschen. Ibland kan man fundera hur det skulle vara att leva ett mer "vanligt" liv..

Maria sa...

Ja du, Elisabeth jag har ju ganska nyligt levt ett s.k "vanligt liv". Och fy vad tråkigt jag hade, klagade på det mesta i hemmet (ville ha superstädat t.e.x) och var alltid sötsugen. Vill ju inte tillbaka till det. Men å andra sidan tror jag att jag sov "jämnare".
Framtiden får utvisa vad som händer.

Ingela sa...

Bra tips, jag sk aockså göra lista faktiskt kom jag på, blev lite inspirerad att utgå från din =)

Brukar också göra en del listor för att hålla ordning på livet ;o) men har inte gjort nåt med hästar förr :-o

och som sagt, lägga till och stryka och ändra eftersom

Kersitn sa...

Snart vår, härda ut!! Jag känner igen mig i det du skriver!! Håller med Elisabeth, vips så blirallt lättare..