måndag 15 februari 2010

Duns


Linn & Love på väg ut

Jag, syrran och Linn har varit i stallet ikväll. Linn var ridsugen, så syrran gick med henne och jag red Nova. Vi började med att ta ett varv runt travbanan, Nova skötte sig jättebra. Lite spänd var hon, men med tanke på att hon vilat i två veckor och det var mörkt ute så fick hon godkänt. Sedan red vi ner mot syrrans hus.
På väg dit hör jag en rejäl duns bakom mig, då är det Linn som ramlat av Love. Hon var apsnabb upp på fötterna och sedan upp på Love direkt, imponerande. Jag bråkade lite på Love, men då sa Linn att det var kattens fel som hade skrämt Love. Alla tar lillkillen i försvar. Linn gjorde sig inte illa som tur var, hon var så glad att hon hade ridvästen på sig för hon ramlade på rygg.
Vi lämnade av Linn hemma sedan fortsatte vi ridturen en stund till, vi blev nog ute en timme iallafall. Nova var lugn och fin, Love var oxå snäll idag, förutom katten som skrämde honom. Ingen av hästarna hade fått några skador efter deras utflykt idag. Framtiden får som sagt utvisa om det blir nåt föl eller ej... Shit pommes frites! Det vill jag inte ens tänka på!

5 kommentarer :

Urra sa...

Linn var nog mest stolt över sin avramling idag. Hon hade även berättat för pappa och storebror att det var kattens fel. Dessutom så var hon verkligen inte rädd sen heller, ett tag höll hon i sig med båda händerna men sen blev det enhandsfattningen igen.

Maria sa...

Hon är en tuffing, Linnsan!

Nypan sa...

Ett föl!!
Spännande.. ;-)

Kerstin sa...

Uj uj, vilken dag!! Hon är väl inte brunstig nu,så det borde inte bli ngt, men man vet ju aldrig...
Du har ju oxå en riktigt tuff liten tjej!! Hur är Love när hon hanterar honom på backen?? Leder honom, borstar mm? Vart i Sidsjö står ni?

Maria sa...

Den tuffa tjejen är syrrans,min är bra mkt försiktigare.
Tror inte Nova är brunstig så förhoppningsvis ska det inte bli nåt föl.
Love har varit jättesnäll när man borstar osv, men är nu lite oberäknelig.