måndag 15 februari 2010

Mer problem än avkoppling

Just nu är det faktiskt mer problem än avkoppling med dessa hästar! Nova gick ju igenom grinden till hagen igår, som tur är gick allt bra. Men idag... fatta vad som hänt!? Nova har lyft av tråden till hennes och Loves hage, dessutom har hon lockat hingsten att gå igenom sin grind. Så idag när syrran åkte upp för att ge dom vatten, var Nova, Love och hingsten ute och spankulerade. Det hela slutade så klart med att hingsten "satt på na". Så nu får vi se om det blir föl nästa år...
Herregud vad gör vi nu? Kan vi ens ha Nova ute? Imorgon jobbar alla, ingen som kan kolla till dom alltså. Hur som haver, inga skadade hästar iallafall. Men nu har det varit mycket negativt ett tag. Nova skadad, Love som testar och fjompar med ungarna oxå nu detta. Vi köpte häst för att ha trevligt och en stunds avkoppling varje dag... Vilken avkoppling, suck!!!

Det komiska mitt upp i allt, är att imorse sa jag till mina kolleger, vad vore livet utan hästar (då menade jag i positiv mening), nu känns det mer i negativ anda...

Ikväll ska vi rida Nova, hm vad kommer att hända då? Har inga goda vibbar...

5 kommentarer :

Ulrika sa...

Hoppas att allt går bra för er med hästarna igen. Formsvackor när det känns som inget blir eller går rätt och inget man gör är rätt har vi alla varit med om och har förhoppningsvis inte så många kvar. För man lär ju så länge man lever (hoppas jag i alla fall. Tanken att jag inte ens skulle kunna lära mig något av alla mina dumheter och krångligheter är för deprimerande)

Jag vet ju inte vad som är lösningen för er, men mer el i staketet och ibland har jag fått vira eltråd runt handtaget för att hästarna inte ska öppna kan vara ett tips.

Det var speciellt noga med den hästen som blev ensam kvar när min lille blinde häst dog. Innan Manno kom var Jannik så ensam att han lyfte av tråden och promenderade iväg till grannens hästar.

Det ordnar sig!

Maria sa...

Tack för tipsen och dom uppmuntrande orden.
Det känns redan bättre nu när man fått sig en härlig ridtur...

Urra sa...

Ja, nog blev jag allt lite skärrad när jag kom upp idag på dan. När jag dessutom insåg att det var hingsten blev jag ju inte mindre skärrad. Som tur är så jobbar ju Perra alldeles intill, men jag hann få tag i våra hästar innan han dök upp.

Sen var jag ju även lite stressade över att kunna komma mellan Pimmen och Nova, men det gick ju som sagt bra. Pimmen följde efter oss när jag tagit Nova och Love så Perra behövde bara stå och vänta in honom innan han tog honom.

Unknown sa...

HImmel vad ÄR det för dag idag? (förutom Linas födelsedag ;o)
Tur att ridturen var fin!!

Min dag började med att tutan pajade, sen tappade ja bort nyckeln och som pricken över i:et stannade bilden så nu står den på stan och fryser till imorgon ... Men den stannade alldeles vid en verkstad så det var det positiva i det hela. Sen får morgondagen utvisa hur allvarligt det är ...:-O Jag behöver dock inte vänta flera månader på att få veta ;o)

föl mitt i vintern...

Inte funkar bloggen heller, men det är ju ganska oväsentligt då ;o)

men jag vågar nog inte göra eller röra nåt mer idag :-O

Men OS guld blev det ju!

Maria sa...

Alltid ngt med guld i OS!!!