torsdag 25 februari 2010

Tilda igen...


Tilda och Lotus, som hon hade på foder i somras

Tilda har tagit hand om våra hästar idag igen. Vilken supertjej! Hon skrev och berättade vad dom gjort;
Det gick ganska bra, Nova var sitt vanliga jag. Red först upp mot slutet av vägen, då kom det en timmerbil med massa timmer i, så gick jag in mot hellbergs infart, men hon blev rädd och började stegra ett par gånger, sedan kastade hon sig åt sidan och sprang ner på deras gård. Efter det var hon spänd ganska länge och hoppade till för många saker, men vill slut så slutade hon. Jag tränade på sidvärtesrörelse i skritt och trav. Red ner mot oss, vände i korsningen. Mestadels skritt men trav också. Sedan gick jag till travbanan, skrittade först ett varv där, sedan trav och galopp ett varv, sedan avtravning och avskrittning ett varv.
Borstade Nova en timme efter jag hade ridit henne, det tyckte hon var jätteskönt!
Körde Love på travbanan, lika pigg som vanligt, skriver Tilda.

Vilken tjej, va??? Fyra timmars stalltjänst, snacka om att hon är guld värd (eller vad man säger)!!!

Nova har idag börjat få Pulsatilla, ett hormonbalanserat homopatmedel, mot brunsten. Vi får se om det funkar. Hon får tyvärr stå inne nu, eftersom ingen kan passa henne...

Inga kommentarer :