lördag 13 februari 2010

Heldag i stallet

Nu ska jag ta igen allt hästande jag gått miste om medan jag var sjuk. Var upp på f.m mockade, ut i hagen kollade till hästarna och gosade lite (de var lugna), sedan smorde jag alla tränsen tills de glänsde. Hem, fixade lite lunch sedan bar det av till stallet igen.
Denna gång med Jörgen och Lilly. Vi tog in hästarna, dom stod längst ner i hagen, men när jag visslade och ropade kom dom i full fart. Helt underbart!

Love först och Novis efter...


...härliga hästar & härligt väder!

Jag torkade torrt Nova sår, är öppet ca 1cm, men rent och fint. Bandagerade så det inte ska komma in smuts när hon står inne i boxen.
Lilly red Love, Jörgen och jag gick med. Vi fick en härlig promenad på drygt en halv timme, riktigt skönt.
Sedan var det fodring, sopning oxå Loves obligatoriska rullning...

1 kommentar :

Nypan sa...

Låter som en härlig dag!!
Jag röstar för fler sånna åt svenska folket :-D

Vårkramar