onsdag 10 februari 2010

Ryttare till Love


Love vill ut på fartfyllda och långa ridturer

Vi skulle behöva en liten, lätt, duktig och bestämd ryttare till Love, nån dag i veckan. Du bör inte väga mer än 50 kg och inte vara alltför lång. Bra om du har föräldrar som är intresserade och lite engagerade. Love är en shettis på ca 105 cm i mankhöjd, han har bra kondis, är pigg och ganska stark i munnen.
Det är bara Lilly som rider honom nu och hon är fortfarande nybörjare, därför skulle Love må bra av att nån skicklig ryttare rider honom med jämna mellanrum. Om nån läser detta och vet av nån som är intresserad så lämna en kommentar eller skicka ett mail till mig. Sprid gärna detta på era bloggar oxå, det vore bra. Kanske finns det nån som skulle tycka det vore jättekul att få rida Love. Han står nära Sidsjö-området.

Nova har pappa varit och utfodrat och mockat till idag, tack för det pappa. Syrran, Lilly och jag har varit upp ikväll. Lilly red, medan vi fick oss en prommis, det var riktigt kyligt. Nova blev noggrant borstad och blev kliad på alla ställen som hon bad om. Det gillar hon.

Imorgon kommer Ingela och ska ge Nova kraniosakral behandling. Ska bli spännande att se när nån annan ger behandling, vi har ju haft Maja förut. Återkommer med detta imorgonkväll.

Kolla nu runt om ni vet nån som vill rida Love...

4 kommentarer :

Urra sa...

Det skulle vara bra om vi fick nån skötare på vår lilla busponny. Det behöver han.

Tilda sa...

Jag kankse vet en, som jag har sagt förut. Hon skulle fråga sina föräldrar så jag får nog ett svar. När hon har fått vetat, så om det går för henne så kan ni ju fundera.. :) Men jag kan ju fråga runt lite ändå... :)

Maria sa...

Det låter bra Tilda, han behöver en duktig ryttare!

nathalie sa...

Synd att han var så liten, hihi eller så är det jag som är förstår =) RIktig sötnos iaf!
/ Nathalie