tisdag 16 februari 2010

Ridning


Lukas och Love efter ridturen

Idag tog Nova och jag en timmes ridning runt travbanan. Vi hann nästan rida färdigt innan det blev mörkt, härligt att det är ljust längre nu. Hon skötte sig bra var spänd och "tittig" dom två första varven sedan lugnade hon sig. Jag skrittade och travade, lugnar mig någon dag med att galoppera. Medan jag red kom Lukas ridande på Love med syrran som ledare. Vet inte vad som har hänt syrrans ungar verkar ha fått tillbaka intresset för Love igen, bra!
Syrran for hem tidigare från stallet så Lukas stannade med mig och gjorde färdigt alla stallsysslor. Tack för hjälpen Lukas!

Imorgon får Nova stå kvar inne. Kanske kan vi fixa nån bra lösning till helgen så hon kan va ute.
Det är många tankar som snurrar nu, suck! Vi har fått många tips på olika lösningar, tack för detta...

4 kommentarer :

MoM sa...

Jag undrar om inte syrrans barn älskar att vara med moster Maria också. Inte bara hästarna som drar.Väldigt kul om de har fått glädjen tillbaka av att vara i stallet.
Novis kommer du väl snart att skrota, eller? Förhoppningsvis blir det bättre när brunsten är över.

Kerstin sa...

Så kul att de vill rida!! Söt han var i luggen!

Maria sa...

Ja, nu är Nova ganska billig kan jag lova, Nån som är intresserad av en "utbrytardam"???

Love har haft flätor, därav den tjusiga luggen...

Urra sa...

Lukas var väldigt nöjd när han kom hem. Jag tycker det jättekul att barnen vill vara i stallet igen.