onsdag 3 februari 2010

Halligalli!

Tilda har tagit hand om hästarna. Hon hade med sig en "lättviktar-kompis" som fick rida av Love lite. Hon vägde 40 kg och var 162 cm lång, det må ha varit en syn för gudarna, denna långa tjej på Love. Han hade gjort några glädjesprång i galoppen, det kan man ju förstå.

Nova hade visst sparkat sönder en bräda i boxen oxå, det var Perra (stallägarn) som upptäckte det. Inga nya skador som tur är, hon börjar väl bli lite rastlös. Det komiska är att pappa frågade mig igår om hon hade sparkat nå fler gånger i väggen, hände en gång för nåt halvår sedan. Jag svarade med en fnysning, att hon inte håller på med sånt. Jaha då fick jag så jag teg redan idag.
Imorgon ska jag ringa veterinären och fråga om hon kan börja och få vara ute lite.

Ikväll tog syrran ut henne på gården en stund. Hon hoppade ut genom stalldörrn, sedan var hon lugn. Helt plötsligt ruskar hon på huvet och i nästa sekund stegrar hon sig, så himla glad över att få vara ute. Hm, det dröjer innan jag rider henne kan jag säga. Det blir kanske en perfekt häst för syrran nu...

3 kommentarer :

Urra sa...

Måste ha varit helt underbart att få luft efter en vecka inlåst i stallet.

Maria sa...

Ja, pratade med vet. nyss. Tyvärr är det bäst att hon fortfarande är i stillhet så att såret får läkas ihop ordentligt... Det är deras ordination, sedan gör vi som vi tycker är bäst för henne. Det blir ju enkelt, eller hur. Man vill ju såklart att såret ska läka, eller gå ihop, så fort som möjligt. Men samtidigt vore det ju skönt för henne att komma ut, måste va trist att bara stå stilla i boxen. Lite orolig för att hon ska få kolik är man ju oxå, suck. Det är mycket att tänka på. Om hon ska ut är det en liten sjukhage (som en box) som gäller och hon ska va bandagerad.

Urra sa...

Hon får vara inne ett tag till, det funkar ju faktiskt. Det är nog inte så synd om henne. Hon blir ju mer ompysslad nu än när hon är ridbar.