lördag 6 februari 2010

Inget nytt

Inget nytt med varken mig eller Nova. Jag ligger mestadels till säng, har fortfarande lite feber, ganska långdraget det här. Nova står fortfarande i lindad i sin box. Imorgon ska hon få Arnicapiller (homopatmedicin) av Maja Göransson. Hon som brukar ge Nova KranioSakralbehandlingar. Det ska skynda på läkningen av såret, fattar inte att jag inte kontaktade henne tidigare. Ja,ja bättre sent än aldrig, är det väl man säger.

Karin och Tilda har tagit hand om hästarna idag. Pappa, syrran och hennes familj har varit i stugan och skottat tak idag. Bra jobbat!!! Dom fick strålande väder iaf, ett par grader kallt, vindstilla och solsken. Det är vi ju inte bortskämda med, så jag hoppas alla har njutit idag...

3 kommentarer :

Nypan sa...

Jajamensan, lita på det.
Ta o krya på dig nu, för här kommer finväder och vår :-D
(hoppas jag)

Kramar

Kerstin sa...

Arnica är toppen!! Har en burk ståendes ifall att!! Och så en flaska djävulsklo!! Krya på dig, förstår att det är frustrerande att vara sjuk så länge!!

Kerstin sa...

Tackar!!
Djävulsklo är ett naturpreparat som kan reducera smärta i leder, hjälpa matsmältning, mot feber, infektionssjukdomar mm. Finns på nätet (naturligtvis) och på "Travshopen".
Finns i många medel mot ledvärk och reumatism.