onsdag 17 februari 2010

NH-träning


The lonely Love-man

Idag har Tilda ridit Nova, det blev ett antal varv runt travbanan, Nova skötte sig bra, tack Tilda...
Lilly red Love några varv oxå, han var jättepigg, jag gick med.

Sedan tränade jag lite med Love ifrån backen. Han skötte sig riktigt bra. Vi backade, flyttade undan bak & framdelen gick framåt och stannade oxå blev det ganska mycket longering. Bra jobbat Love, det var riktigt roligt.
Nu skulle jag vilja ha en repgrimma till honom. Jag köpte ju rep i somras, men har fortfarande inte lyckas göra en grimma, suck.

Karln min har pratat med Anita idag om alla bestyr med Nova. För det första bör hon få en "abortspruta", vore tokigt med föl i januari. Oxå kan tydligen ston få en spruta mot brunst, det vore ju nåt för Nova. Vi kan ju inte ha det så här, hon riktigt skriker efter hingsten när hon ser honom. Så nu får hon stå inne igen på dagarna och Love går själv ute i hagen och ser ledsen ut...
Ja, ja det ordnar sig nog, det finns ju värre saker här i livet...

4 kommentarer :

Kerstin sa...

Jag vill oxå ha en reprimma till shettisarna. Ska du knyta själv??

Maria sa...

Har försökt knyta en grimma flera gånger, har en beskrivning t.o.m. Men ändå klarar jag det inte, får värsta spunkutbrotten varje gång!!!
Så jag tror jag har gett upp, eller man vet aldrig!

ingela sa...

Undrade om det inte finns nåt sånt för hästar också. På hundar ger man ju abortspruta. Ring och kolla om de kan komma. När det händer i "det fria" så här brukar det kunna vara lätt hänt att det blir nåt av det.

Det sa veterinären til oss ifjol när vår Tello varit ute på vift och vi inte visste om det hade "tagit" eller inte, vad vi skulle förvänta oss. Då sa veterinären att man brukar få räkna med att det blir nåt i såna situationer, gällde ju hunden alltså. Inte så mycket erfarenhet av häst och föl här ...

Nypan sa...

Hör av dig så kan jag hjälpa dig att knyta en repgrimma :-D