fredag 29 januari 2010

Urra, fixarn

Urra fixar och donar med hästarna idag. Hon har borstat och fixat lite med stackars Nova som bara får stå inne i boxen. Sedan har hon varit ute och kört Love, som blev svettig, han får därför stå inne en timme och torka till samtidigt som Nova får sällskap en stund. Love hade varit riktigt lugn på träningspasset, vad är nu detta för fel???
Nova håller sig lugn, fast hon är själv, många gnäggningar blir det... Stallägarn har varit ut och kollat till henne flera gånger, dessutom berättade han att Love stått vid grinden hela tiden, står troligtvis och väntar på Nova. Urra har även mockat till dom andra hästarna i stallet, så hon har verkligen haft stalltjänst kan man säga.
Nova fick stelkrampspruta och hästhostevaccin igår, bra att ha nedskrivet...

Själv har jag lite mindre feber, men ligger fortfarande nerbäddad.

7 kommentarer :

Urra sa...

Det var en härlig stalldag. Love fick dock stå inne eftersom alla andra hästar var inne redan när jag kom tillbaka till stallet. Nova är väldigt sällskapssjuk.

Krya dig...

Maria sa...

Ååå, om jag ändå kunde vara i stallet och bara gosa med na... Passa dig Nova så fort jag blir frisk kommer jag att krama/klia ihjäl dig!
Urra hoppas att din halsonta inte är samma som jag fått, vi håller tummarna för dig.Vore lite besvärligt om vi blir liggandes båda två.

Kerstin sa...

Oj oj stackars liten. Både du och hästen!! Kul att Love sköter sig, du ska se att det blir bra, han är väl bara lite laddad så här i vinterkylan!! ;) Hur gammal är han?

Nypan sa...

Ja, krya på er bägge 2 nu, så ni kan vara ute snön och njuta :-D

Kramar

Maria sa...

Barnens The first Love är 11 år, en fd ponnytravare.

Jörgen sa...

Oj, om Urra också skulle bli sjuk får väl Henke eller... (gulp!) jag rycka in..?

Kerstin sa...

När vår Prins kom till sin förra ägare var han hingst, 10 år och i full tävlingskondition. Om jag ska tro på vad de säger så är eran lilla buse en ängel!! Han kastrerades och allt eftersom så sansade han sig och blev den totalt underbaraste lilla shettis på denna jord!! <3 Kanske är det till ngn tröst, när han busar som värst! ;) Vad modig hon blivit er dotter!! Heja på!! Vi har haft småhästar redan från börjarn så mina har nog lite för "dålig" respekt för vilka stora (och farliga) djur vi (kan) ha. HAr kollat på gasnka många trick/parelli filmer så hon vill gärna lära sig det och DET är bra tycker jag, då lär hon sig hantera dem från backen och läsa av dem bättre.Hon är ju allergisk, så hon kan inte stå och pyssla så mkt hon villmed demi stallet, såvi försöker hitta på andra saker... Jösses så långt det här blev.... Sorry!!