lördag 16 januari 2010

Rodeohästen Nova

Ja tro ett eller ej, men idag var Nova superpigg. Det började med att hon gjorde nåt konstigt när jag red. Då sa jag direkt till syrran, men gud undra om Nova har ont i ryggen eller nåt för hon gjorde nåt jättekonstigt (typiskt mig att tro att nåt är fel). Men när vi kom igång och travade lite, då bara känner jag hur pigg hon är. Hon småstudsar, bockar och gör små bakutare, dessutom ligger hon på hela tiden. Roligt att hon visar en sådan sida ibland oxå, fast jag behöver inte ha en sån pigg häst, det blir liksom lite pirrigt i min mage då. Troligtvis är det därför hon är fjantig nu, hon är helt enkelt en piggelin...

Syrrans barn Linn och Lukas var med till stallet idag, dom älskar att leka på höbalarna och på stora snöhögarna. Dom följde med ut och körde med Love en sväng, sedan lämnade vi av dom hemma. Synd nog glömde jag att ta några kort, det är så sällan Lukas är med till stallet så det hade varit kul med lite bilder. Men det får bli nästa gång det...

Igår vilade båda hästarna, syrran var upp och fixade med allt i stallet, så jag hade hästfritt, ganska skönt faktiskt...

1 kommentar :

MoM sa...

Är det skönare att hon är pigg än fjantig? Du behöver inte inbilla dig att det är nå´t fel på henne bara för hon reagerar lite olika. Kul med en pigg häst.
Härligt att syskonbarnen var med i stallet, jag tror att de tycker det är kul ibland.
Det ska bli kul att läsa hur Nova beter sig idag. Ser fram emot bloggen.