söndag 24 januari 2010

Rackar-Love



Han är ett j-la busfrö, den där Love!!! Vi började med att longera honom i djupsnön, det tyckte han var jobbigt minsann. Då var han ganska omorsk, men så fort Lilly hoppar upp så blir han jättepigg och busig. Gjorde nån liten stegring där i djupsnön, efter lite trussande begav vi oss till stallplanen.
Det gick riktigt bra till en början Lilly travade, skrittade och gjorde lita halter.

Tilda och Karin kom upp, Karin skulle rida lektion för Tilda på Nova. Jag är inte ett dugg ridsugen, kom precis på att jag inte ridit sedan i onsdags, och ska inte rida förrän på onsdag... Känns bra, har liksom tappat lusten lite. Ja, ja tillbaka till Lilly och busfröet...
Medan Karin gjorde iordning Nova, mockade och fixade jag i stallet. Tilda höll lektion för Lilly. Funkar inte, när jag ska hjälpa Lilly (mor & dotter you now). Love var tydligen riktigt i gasen, han gjorde ett par tvärvändningar och stack iväg. Tredje gången så for Lilly i backen, men det gick bra. Hon var uppe lika fort igen och fortsatte rida. Bra kämpat Lilly!!!


Karin fick oxå kämpa, med att få Nova att gå framåt....

3 kommentarer :

Urra sa...

Lilly, du har bara 97 gånger kvar. Du börjar bli en riktig ridtjej, kliver upp efter avramling och fortsätter. Rätta takter!!!

Vad härligt att du fick hjälp med Nova idag. Själv är jag faktiskt lite sugen att rida för dig igen. Jag känner det i kroppen, ljumskarna, skuldrorna, axlarna och baksidan låren. Härlig träning när jag inte har styrketränat på länge.

MoM sa...

Kul Lilly att du har så få gånger kvar att trilla av, ha,ha.
Härligt också att "lillasyster" börjar få upp ångan igen. Klart att kroppen även känner av ridning när det blir mer sällan. Detta bådar gott för framtiden. Kanske, kanske kan du sluta att oroa dig en smula. När hade du tänkt ta dig upp på hästryggen igen?

Kerstin sa...

Jo, brukar gästspela lite då och då på Hööks i Birsta, trivs som fisken i vattnet!! ;)