onsdag 6 januari 2010

Stallstäding


-24°, ingen ridning idag, men massor av stallstädning. Spindelväven hängde tjockt ner ifrån taket, men nu är det borta...


Lukas och Henrik tog skotern och kom upp med en gran till hästarna att ha i hagen som dom kan leka med. Dessutom sätter vi in granris i boxarna till hästarna.

Nova är sig inte riktigt lik, ibland reagerar hon genom att sura, när man borstar henne typ vid virveln, vilket hon inte brukar göra. Ungefär som hon gjorde i somras, (då var hon även väldigt stel, ibland halt) då vi tog henne till kliniken. Där konstaterade dom att det inte var något fel på henne. Kan det kanske vara magkatarr-känning, som Maja sa att Nova kunde ha känning av. Jag får som vanligt ont i nacken när jag tror att allt inte står rätt till med hästarna.

2 kommentarer :

Urra sa...

Jag tror du kan vara lugn, hon måste ju oxå få visa lite humör nån gång. Hon blir snart bra ska du se.

Kerstin sa...

Skulle jag oxå behöva göra, stall städa!! Tur du påminner mig!! ;)