torsdag 28 januari 2010

Jag sjuk & Nova skadad

Jaha då var det dags igen... Jag är totalt utslagen i hög feber, har bara klivit ur sängen för att hämta vatten och hm gå på toa.
Syrran får fixa med hästarna. Tilda har tagit hand om Love och syrran har ridit en ganska pigg Nova. Som tyvärr hade trampat sig illa med en brodd på vänster framball. Typiskt nu när syrran tycker det är lite kul igen...

Veterinären har varit där och gjort rent fixat och donat. Så nu har Nova zinkbandage och ska stå i box i, vad jag förstod en vecka. Urra du får kommentera och rätta till om jag skrivit nå fel.
Veterinären hade berömt Novis för att hon var så lugn och fin, kul! Och jag som inte ens orkar åka upp och gosa med finhästen...

Nu tar orken slut, god natt!

3 kommentarer :

Urra sa...

Du hade förstått i princip helt rätt. Så länge bandaget sitter kvar bör hon vara kvar i boxen. Bandaget får inte bli blött och förhoppningsvis ska det sitta en vecka, men det är inte troligt. Om hon tappar det innan lördag måste jag försöka sätta på ett eget bandage (usch, hur ska jag lyckas med det???).

Om vi kommer på något sätt att skydda bandaget kan hon få gå i en sjukhage, men det får inte vara långt till den för hon ska stå still så mycket som möjligt. Så om nån har nåt tips om hur man kan skydda ett bandage som sitter från ballen och neråt så tar vi tacksamt emot det.

Veterinären föreslog att vi ska testa med en påse, men jag tror inte det är så lyckat. Nova lär ju bli rädd om det prasslar och det lär ju bli halt, eller går brodden igenom?

Jag tycker iaf synd om Nova som måste stå inne i boxen själv. Jag ska snart upp och kolla till henne.

MoM sa...

Oj,oj ,flera sjuklingar i familjen. Det är tur att lillasyrran fortfarande tycker det är okej att ta hand om hästarna. Bra Maria så du kan vara sjuk i fred. Vi vet att du stenlitar på din lillasyster.Hoppas att ni båda kryar på er.

Jörgen sa...

Krya på dig nu gumman, och se till att bli frisk till helgen. Tittade igenom din blogg lite - shit vad bra den är egentligen! Du är ju superduktig på detta! Tänk om Nova (och Love) visste vilka "kändisar" dom är, och vilken fin blogg dom har huvudrollerna i... He he!