söndag 3 januari 2010

Tjoho, vilken underbar dag


Jag och Lukas började med att skritta hästarna ett par varv runt travbanan. Det var mysigt! Lukas farmor och farfar kom och tittade när han red. Jag tror dom var lite "impad" av Lukas som ryttare.


Därefter red Lilly Love, det gick bra. Jag fick en dressyrlektion (gratis!) av syrran. Jag var helt slut efteråt. Nova var jättestel och kändes liksom olustig till en början. Men efter ett tag släppte det och hon skötte sig riktigt bra. Syrran filmade lite, jag blev såå besviken när jag såg filmen... Tyckte att allt kändes kanonbra, oxå tittade jag på filmen när jag kom hem. Jag lovar att jag tappade det fina självförtroendet jag hade en stund ganska fort! Ja, ja det är bara att kämpa vidare, Nova skötte sig så bra hon kan i alla fall.

Sammanfattningvis så har det här varit min bästa dag på länge. Underbart väder; ca -5° och vindstilla (bara solen som inte syndes), hästarna skötte sig bra, Lilly, Lukas och Linn har haft det jätteroligt i snöhögarna vid stallet och syrran hjälpte mig med ridningen!

Nova är sig lite olik bara, hon är lite småsur när man borstar henne och så. Kanske kan hon vara lite brunstig för hon är väldigt intresserad av hingsten.

2 kommentarer :

Urra sa...

Jag lyckades tyvärr inte filma när det gick som bäst. Jag filmade mest från början när det gick sämre och sen frös jag så mycket om händerna så jag kunde inte filma mer. Så du behöver definitivt inte tappa självförtroendet.

Kerstin sa...

Härligt det ser ut! Hoppas på bättre väder i morgon så vi oxå får komma ut på en tur!