onsdag 20 januari 2010

Ridning kring stallet


Edith, Lilly och Love (maj -09)

Lilly hade med sig Edith, en klasskompis till stallet idag. Det är roligt för henne att ha med sig kompisar, och för mig oxå. Tjerna började med att skritta hästarna runt travbanan. Jag gick med och ledde Edith, som bara har ridit några enstaka gånger.
Sedan bytte vi så jag red Nova, det gick ganska bra, men jag tycker inte att hon är sig riktigt lik. Hon är liksom pigg, men ändå inte oxå känns hon tjurig. Hon gjorde nån sorts liten stegring idag oxå, fick typ fnatt...Jag red dressyr på stallplanen, tränade övergångar och böjning/rakställning. Efter att jag hjälpt tjejerna in med Love, tog Nova och jag några varv runt travbanan. Hon blev ganska andfådd, red i mer än en timme idag. Det bästa av allt var att jag för en gång skull inte stressade. Annars brukar jag alltid bli stressad när Lilly är med, allt tar ju mycket längre tid då.

Imorgon ska nog karln min med upp och köra Love. Tyvärr blir det nog ganska sent, för först ska jag på öppet hus på Lillys skola. Får se om jag hinner avlägga nån rapport imorgon...

3 kommentarer :

Urra sa...

Vad härligt att du kunde ta det lugnt, fast du hade med dig Lilly. Det är nog bara du som är orolig av dig, Nova måste ju oxå få ha sina dagar precis som vi har våra dagar.

Anonym sa...

Självklart är det skojigt för Lilly att ta med kompisar till stallet, morsan kanske inte alltid är så kul.
Beträffande Nova så får du inte glömma att hon är ett sto. Lite lynning som de flesta kvinnor kan vara.

Kerstin sa...

Visst är det kul och bra när de har bra kompisar med sig. Blir roligare för dem oxå. Pigga damer har jag oxå i stallet!! ;)
Känner igen mig i det du skrev i min blogg, ibland tar de mer än de ger! Men vi skyller väl på kylan, den HAR iaf tagit musten ur mig.
Kram!