måndag 11 januari 2010

Sadelprovning

Köpte en dressyrsadel till Nova idag, men den var för liten. Den var normalvidd, men hon behöver en bredare. Dom skulle få in sådana på fredag, så vi får prova den istället.

Syrran och jag tog en 45-minuters tur med hästarna mot Böle. Lika härligt som vanligt. Love fick galoppera framför vagnen, gissa om han blev glad, han tycker verkligen om att springa den lilla.
Nova verkar må bra nu inge sur alls och pigg när man rider. Vet inte riktigt vad hon håller på med när man galopperar, hon liksom här huvet ner mot marken och skjuter upp ryggen. Känns nästan som att sitta på en "katapult" fast i slowmotion, (fattar ni? Nä inte jag heller :)

Imorgon ska jag åka till Skrängsta ridhus och träna för Pia. Tur att man har hjälp av många annars, skulle jag aldrig komma iväg. Lånar syrran & Henkes bil, pappa kör, oxå lånar jag stallägarns transport. Tack alla!

1 kommentar :

Kerstin sa...

Ha ha. Jag förstår känslan!!
Vill/behöver oxå en ny dressyrsadel... vill ha...