torsdag 21 januari 2010

Måste va pigghet


JC gör Love redo för en körtur

Jag har varit vaken sedan halv tre inatt (har lite sömnsvårigheter), så jag kände att det inte var läge för en ridtur. Jörgen körde Love lite på Klissvägen och sedan några varv runt travbanan. Han fick jobba på bra lill-Love och Jörgen har nog lärt sig att sela ut, bra! Roligt när Jörgen följer med och motionerar hästarna...
Det måsta vara pigg hon är Nova! Jag longerade henne i en hage med djupsnö. Oj, vad hon sprang, svansen rakt ut full trav och galopp med ett gäng brallningar. Det hela slutade med att hon gick omkull, hon var lika snabb upp igen oxå full fart. Jag har aldrig sett henne sådär, trodde väl aldrig att ja skulle få "proa", på lugna Nova. Hon fick inga skador, vad jag kunde se, av ramlingen i snön som tur är.

Imorgon är det fredag, en arbetsdag kvar, skönt!

1 kommentar :

Urra sa...

Tänk, hon var bara pigg och inte sjuk....
Då kanske det blir en häst för mig iaf.