fredag 22 januari 2010

Syrran fixar med hästarna


Syrran & Nova i full galopp, inget för mig förstås... ( Ingela, du har förstått helt rätt att det är Urra som står för fart & fläkt av oss två)!

Idag, som oftast på fredagar har syrran hästarna. Skönt, eftersom jag stänger på förskolan på fredagar. Då är man liksom helgledig direkt, ljuvligt! Jag gillar helger...

Vad har du gjort med hästarna idag, systra? Kanske varit ute och bus-ridit med Nova, hon börjar bli lite väl busig för min smak... Jag tyckte bättre om den lita tröga Nova, sådana hästar känner jag mig trygg med. Hon får gärna lugna ner sig lite tycker jag, Nova alltså!
Undra om Love kom ut på nån tur? Urra skriv gärna en kommentar om vad ni gjort idag...

3 kommentarer :

MoM sa...

Love fick också motion idag. Eftersom vi så gärna ville se när Lukas tog in sin älskade Nova, så var vi med i stallet- När då mamma Urra red, så blev sonen helt plötsligt sugen på att rida det lilla busfröet Love. Sagt och gjort, han red som om han aldrig hade gjort nå´t annat. Bra gjort Lukas!!!!!!!!

Urra sa...

Ja, du har ju redan fått en rapport, men du får mer info. Jag och Nova tog väl fem varv i trav och galopp runt travbanan. Hon var piggare än vad jag är van vid att hon är, dvs jag behövde inte skänkla henne hela tiden. När jag släppte efter på tyglarna fortsatte hon bara i samma tempo, inga krumbukter eller liknande. Fortfarande inte tillräckligt pigg för mig, men en klar förbättring.

Efter det red vi i hagen med Lukas och Love efter oss. Det blev bara skritt då, men Love fick pulsa på bra i djupsnön. Lukas gillar verkligen att vara i stallet för tillfället, Linn är däremot mest intresserad av snöhögarna.

Ingela sa...

hihi ser härligt ut =)

Hästarna är pigga och springsugna nu, brukar märka det på mina också i januari och februari. Jag har ju "vinterhästar" ;o)
Trollrik vill ha kallt och Because var alltid som bäst på travet i februari-mars efter januariträning och pigga februari. Vann på V75 och så... sen gick det utför framåt maj och tog stopp i juni .... ;o)