tisdag 12 januari 2010

Träning i Skrängsta ridhus


Pia, mamma, syrran, Nova, jag och Lilly

Har precis klivit ur duschen och fått i mig en toast (som min älskade make fixade till). Det blir ett kort inlägg, är helt slut, fast på ett positivt sätt. Träningen för Pia gick riktigt bra, jag är nöjd med Nova.
Det blev dessutom en riktig familjeutflykt: mamma, pappa, syrran, karln min, Lilly och hennes kompis Nora. Ett helt gäng för att se Novis och mig "in action", skitkuligt!!! Men vilken tid det tar, jag åkte hemifrån vid fyratiden och var hemma strax före halv nio, för 45 minuters träning, det ni...

Jag fick prova en dressyrsadel som satt riktigt bra på Nova och jag kunde t.o.m sitta ner i galoppen. Så det blir kanske ett sadelköp, fick ju av kära mor & far i födelsedagspresent.

Jörgen filmade min ridning, det kanske blir en filmsnutt imorgon.
God natt.

4 kommentarer :

Kerstin sa...

Visst tar det tid, allt man gör med dessa älskade djuren. Upplever just nu att det ALDRIG tagit så mkt tid som det gör nu, inbillning förståss, går väl över, hoppas jag... ;)
Kul att det gick så bra!!

Urra sa...

Du var riktigt duktig, är impad att du orkar så pass bra. Och en sadel blev det, en riktig dyr kväll för dig igår. Men det är det väl värt???

Maria sa...

Ja, det är roligt när det går bra.
Tack Urra, kul att jag kan impa på dig, med min ork. Idag har jag däremot ingen ork alls.
Och ja, det blev förbaskat dyrt!!! Men det drabbar ju ingen fattig,hm...

Malin sa...

Kul att den passade :)