lördag 2 januari 2010

Första ridturen 2010

Jag och Lilly tog en tur efter Klissvägen på hästarna. Love var ovanligt lugn och fin, Nova var fjantig och pigg. Idag travade vi lite oxå, härligt! Det var första ridturen för oss i år.

Syrrans familj var upp igår, Henke körde Love och syrran red Nova. Tror att syrran tyckte det var riktigt roligt. Om nån vet av en pigg och alert häst som ska säljas eller lånas ut så kanske det kan vara nåt för syrran...

I torsdags red jag Nova och syrran körde Love. Nova var jättekonstig, gapade mest hela tiden och ville dra tyglarna ur händerna på mig. Nåt fel var det, men jag vet inte vad. Idag var hon som vanligt igen, bra.

Imorgon blir det nog ett dressyrpass.

5 kommentarer :

Urra sa...

Vad bra att hon inte gapade idag. Var hon pigg som vanligt med dig?

Ingela sa...

Hon kanske hade nåt som fastnat inne mungipan, nåt strå eller tugga som grejade och störde henne tillfälligt. Ni vet hur man själv kan joxa med tungan när det fastnat nåt mellan tänderna eller i gommen ;o)

Tja hon kan ju få hälsa på Trollrik och ta en tur med honom i sällskap så kanske hon blir nöjd att han en häst som inte drar i bettet ;o) Därför jag brukar ha grimma istället, men det är ju inte så bra att dra ihop nosryggen heller. Utan sällskap är han lugn men med sparring så vill han bara vara först oavsett om han orkar eller ej ;o)

Ps , säg till karln din att ta på sig mössa om han ska ner på stan i -15 C ;-o

Maria sa...

Jag kan säga att han frös rejält, nästa gång förstör han nog hellre frisyren :)

Jörgen sa...

Hade ju ingen mössa att ha på mig. Den var ju kvar hos din syrra sedan nyårsafton. Nu har jag fått tillbaks den o lovar att ha den på mig, ibland :-)

ingela sa...

hihi ;o)