måndag 4 januari 2010

Pigga hästar

Syrran körde Love och jag red Novis som vanligt. Hästarna var jättepigga, Love kunde inte skritta han småtacktade hela tiden. Nova ville gärna springa, hon typ småbockade, jag hade fullt sjå att hålla i mig :)

Vi red längs Klissvägen och sedan Bölevägen, trav och galopp nästan hela tiden. Vi blev nog bara ute i 40 minuter, men det blev intensivt istället.

Jag var inte ett dugg sugen för det blåste och var -13°, men som vanligt är det jättehärligt när man väl kommer iväg.

Nu ska jag slappa i soffan efter första arbetsdagen, en ridtur och fullproppad med Thai-mat...

2 kommentarer :

Urra sa...

Var det Jörgen som lagade mat idag? Jag tycker oxå att det var superhärligt. Tur att jag har hästarna så jag måste ut, det är ju så härligt när jag väl har kommit ut.

Maria sa...

Ja, det var JC som lagade mat (köpemat alltså).
Håller med att det är härligt när man väl kommer ut. Vad skulle man gö utan dessa hästar?!?!