torsdag 1 april 2010

Inget vidare

med mig. Fick gå tillbaka till tandläkaren igår med fortsatt tandvärk, dom satte då in penicillin. Värken i tanden är nu bättre... Vaknade istället inatt vid tre och kunde inte somna om pga kramper i magen som gick mot ryggen. Masade mig ändå iväg till jobbet imorse, gick väl skapligt. Men efter att ha varit ute med barnen kom smärtan oftare, så det var bara att åka hem och lägga sig. Här ligger jag än, på sjukvårdsrådgivningen misstänker dom gallsten eller oxå reagerar jag på penicillinet. Jag hoppas på det sista...

Syrran och jag skulle ha ridit tillsammans idag, men Rex fick vila och syrran red Novis. Hon hade varit jättepigg, hade t.o.m försökt sticka en gång. Vi har helt plötsligt fått en pigg häst.
Syrrans familj skulle ha åkt till fjällen i påsk, men nu åker dom någon dag senare ifall jag inte kan ta mig till stallet. Kram på er familjen Bengtsson! Men imorgon tänker jag va på benen igen, så det så...

4 kommentarer :

Jörgen sa...

Lilla gumman, du har då världens otur! Hoppas du mår bättre i morgon... :-x

Urra sa...

För oss gör det absolut ingenting om vi åker imorgon efter lunch eller på lördag morgon. Det viktiga är att du blir frisk. Jag känner nämligen dig, är inte jag hemma kommer du se till att masa dig upp till stallet istället för att be om hjälp. Även om du inte mår bra så skulle du aldrig erkänna det.

Sen är det faktiskt inge roligt att åka till fjällen om min syster ligger med världens magsmärtor. Då vill jag vara nära så jag kan hjälpa till med något om det behövs. Så det så.

Om vi åker imorgon hade vi säkerligen åkt hem på tisdag så vi kan utan problem åka på lördag och åka hem på onsdag istället. Man kan inte vara tillsammans alltför många dagar 4 personer i husvagnen. Henrik får dessutom ont i nacken eftersom han inte kan stå rakt i vagnen.

Urra sa...

Glömde att skriva att du ska krya på dig. Så här kommer massor av krya på dig kramar. Krya på dig kram Krya på dig kram Krya på dig kram Krya på dig kram Krya på dig kram Krya på dig kram Krya på dig kram Krya på dig kram Krya på dig kram Krya på dig kram Krya på dig kram Krya på dig kram Krya på dig kram Krya på dig kram
Nu får det räcka.....

Maria sa...

Tack, båda två. Jag mår bättre idag, skönt...
Stackars Henke som inte kan stå rakt i husvagnen, jag fick mig ett litet skratt i alla fall!!!