torsdag 15 april 2010

Hästarna i stallet

Det var någon som undrade vad det är för hästar i vårt stall nu. Här kommer därför några bilder och en kort presentation av hästarna:


Urras och min Kulas Nova (6 år) och Rex (12-15 år) som Karin och Tilda är fodervärd på.


Fanny (typ 15 år) som ägs av Agnes och Sara. Oxå First Love (12 år), ägs av våra barn Lilly, Lukas och Linn.


Stallägarns hästar: Kvinnoidealet ("Kvinnan", 9 år), Klass Flamman ("Flamman", 6 år) och...

...hingsten himself, Ideal du Pim ("Idealen", 26 år, pappa till "Kvinnan")...


...oxå alla stallkatterna förstås! Ingen vet hur många de är...

Jag har ridit Nova idag, det gick bra. Hon var inte speciellt pigg, men väldigt fjantig. Vi kunde inte låna Rex idag för han markerar fram, trist. Hoppas det ordnar sig... Nu blir det några dagars hästuppehåll, eftersom jag och Lilly åker till Storhogna imorgon efter jobbet, med grannfrun Kerstin och dottern Alva. Blir skönt med miljöombyte, vore helt ok med finväder oxå!

4 kommentarer :

Urra sa...

Vad bra att du har fotat alla i stallet. Blir det på oss människor nästa gång?

Jag har varit ute och gått med lillen nästan en timme.

Ha det så bra i Storhogna, var rädd om husvagnen.

Maria sa...

Ja, nästa gång är det dom två-bentas tur att hamna på bild i bloggen...

Shit, blir nervös när du säger att jag ska va rädd om husvagnen! Ska göra mitt bästa, var rädd om hästarna du oxå...

MoM sa...

Inte alls livsviktigt att vara rädd om husvagnen. Vad kan gå fel? Däremot vill vi att du och Lilly ska vara rädd om er själva. Vi vill inte ha några benbrott.
Urra kommer att ta väl hand om era älsklingar (hästarna). De är i mycket goda händer. Koppla av och ha trevligt. God tur.

Urra sa...

Det verkar ha gått bra att ta sig upp. Tur att du förstod efter ett tag att det var Henrik som hade skrivit instruktionen om toan så att det är till honom du måste fundera över vad du ska göra.

Så klart var det inte jag. Idag red Linn till Lukas P och Lukas cyklade sen var han hos Lukas. Jag, Linn och Love var en stund i paddocken och red. Sedan red vi hem igen. Linn tyckte det var roligt.

Husvagnen är ju som sagt mammas och pappas så det är för deras skull ni ska vara rädd om den. Fast jag håller med M&M (vilka det nu kan vara???) att ni ska vara messt rädda om er själva.