onsdag 7 april 2010

Vilken tur...


(bild från i förrgår, hon gick mycket bättre idag)

...att jag red idag. Ännu en till dag då jag inte alls kände för att rida, men ångrade mig och red. Tur var väl det, Nova var helt ljuvlig. Det var "geggamojja" överallt så jag red på Klissvägen. Vi red bort till vändplan så jag kunde känna lite på henne. Hon var hur mjuk som helst, bet sig inte ens fast i vänster sida. Jag kunde bara sitta och tänka på sitsen, göra små hjälper och hon gjorde allt jag ville, riktigt snyggt t.o.m. Red fram och tillbaka på vägen, skänkelvikningar, framdelsvändningar (lite ocentrerade men med tramp), halter och galoppfattningar. Allt bara flöt på, hon gick stadigt på tygeln hela tiden. Ja, det var en härlig ridtur, jag behövde detta.

Nu är syrrans familj på väg hem, välkommen hem till gråvädret!

Det blev förresten ingen KS-behandling ikväll. Nova brukar få träningsvärk och vi ska åka till ridhus och träna på lördag, så vi tar en behandling på måndag istället.

Love har fått vila idag, han har ju blivit riden flera dagar i rad.

1 kommentar :

Urra sa...

Nu är jag hemma i grå vädret igen. Anledningen till att hon gick bra är väl att du red till henne i måndags även om det kändes dåligt.