måndag 19 april 2010

För ett år och två dagar...

...sedan gjorde jag mitt första blogginlägg. Börjar kännas som jag skriver samma och samma, men det är bra för mig att veta vad vi har gjort med hästarna och när vi gjorde det. Det blir liksom som en hästdagbok...

Vi har haft det ljuvligt i fjällen, jag har inte saknat hästarna en enda sekund, har lätt kunnat vara kvar ett par dagar till, vilken avkoppling.


Hemma hos syrran (varför kollar du inte in i kameran, kära syster?)

Idag skulle syrran låna Fanny och vi skulle rida tillsammans, tjoho va kul!!! Trodde vi ja, Fanny hade tappat en sko, så syrran fick köra Love istället. Det går oxå bra, men inte riktigt lika kuligt.
Vi var ute i över en timme, det blev ganska kyligt mot kvällskvisten. Love var ovanligt slö, till en början, men det blev mer fart på honom när han fått travat lite.
Nova är superfjantig för allt runt omkring i omgivningen, vi ska sluta med havren och se om det blir bättre, men hon fick havre hos förra ägaren. Ja, ja kan bli intressant att se om det blir någon bättring. Annars så kändes hon otroligt mjuk och fin i munnen, bet inte alls fast i vänster sida. Kan nog bero på KS-behandlingen, tack för det Ingela.

Sara och Tilda har jobbat som sjutton i sadel/foderkammaren, städat och fixat. Det gjorde ni bra tjejer. Tyvärr var det lite besvärligt för oss att få upp lådlocket så vi ändrade lite, hoppas att det var ok...
Jag har nu fått upp en "checklista" i stallet, som hjälp för att komma ihåg vad som gäller. Det blir nog bra...

1 kommentar :

Urra sa...

Ja, kanske för att både du och fotografen klagade på min hårfärg.... Det var synd att vi inte kunde rida tillsammans men vi fick ju prata av oss iaf.

Det är bra att du bloggar, alltid lika kul att läsa och som sagt är det ju jättebra att ha som hästdagbok. Vi brukar ju gå tillbaka till din blogg och kolla när vissa saker hände.