lördag 24 april 2010

Hopphäst


Nova och syrran hoppar ett rättuppstående på 90 cm.


Därefter en oxer på 95 cm,


det gick hur bra som helst...


Nova bjöd ordentligt mot hindren och hon hoppade bäst när det blev högre höjder och syrran är hur duktig som helst...

Däremot var hon fruktansvärt fjantig när vi gick till paddocken kastade sig runt och ville springa iväg för ingenting, verkligen nerverna utanför... Trodde aldrig att dom skulle kunna hoppa, men då skärpte hon sig. Fattar inte vad vi ska göra med hennes fjanterier, det är väldigt irriterande.

Love har fått sina skor avtagna idag, han var med till paddocken som sällskap. Han var inge ömfotad alls, skönt för honom.
Nu ska jag upp till stallet med Lilly...

5 kommentarer :

Urra sa...

Det var superroligt att hoppa och Nova hoppade verkligen bra. Tack för hjälpen syrran. Hon blev ju mycket lugnare efter jag hade hoppat och då slutade hon även att bita ihop på vänster sidan.

Sen var hon ju även fjantig på vägen hem men inte lika mycket som på vägen dit.

INgela sa...

Prinsessa!

Det var fler som var och "hoppade" i paddocken i dag fick jag höra ;o)

http://vanessaloveu.zoomin.se/P2721625#body

en viss köttbulle vid namn Trollrik...

Kerstin sa...

Dressyr i Timrå i morgon!
Kul med lite hoppning, jag har visserligen "vuxit i från" det ;), men kul när andra hoppar!

Maria sa...

Jag hoppar inte alls, men syrran hoppar mer än gärna. Vilket är roligt för Nova som tycker att det är kul...

Stina sa...

Hejsan
Hittade hit via
http://saraconnemara.wordpress.com/

Jag återupptog mitt hästintresse efter ett 12 år långt uppehåll, och är mer galen än någonsin *s*
Kul att se att det finns fler "out there" ;)

Jättetrevlig blogg, jag återkommer gärna =)