onsdag 14 april 2010

Irriterad...

...det är jag det! Det började med att jag kom till stallet och möts av stallägarn som är arg på den som är ute och rider Fanny. Dom hade glömt att stänga dörren till spånbalarna oxå låg det plast på golvet därinne. Han bad mig säga till dom. Jag tycker oxå att det ska va ordning och reda i stallet, men då måste ju dom som hyr in sina hästar få veta vad som gäller, så dom har en chans att göra rätt. Jag vill inte vara den som ska säga till alla vad som är rätt/fel, känns liksom inte riktigt bra...

Nu är jag inte "irri" längre, och som jag sagt tidigare så är det ju jättekul med fler folk i stallet. Men kanske kan vi tillsammans göra en checklista med vad som gäller i stallet? Det blir ju enklare för alla!

Lilly har ridit Love idag och jag gick med, det gick bra. Nova har fått vila idag oxå. Imorgon ska Urra och jag rida tillsammans, vi ska låna Rex.

3 kommentarer :

Unknown sa...

Isåfall får han väl utse dig till stallchef och att det är ditt jobb att hålla koll, dvs, man har gjort upp innan vad som gäller oavsett VAD det nu är som gäller och VEM, checklista lät bra =)


må så gott

Kerstin sa...

Lika svårt att vara stallägare som inhyrd. Som stallägare vet man hur man vill ha det och många gånger tar man förgivet att alla "förstår", fast man inte sagt ngt. Och som inhyrd, tycker man att man håller ordning och gör sitt bästa, men man kan ju omöjligt veta om saker som aldrig blivit sagda.. Samt att alla har "sin" egen filosofi om vad som är ordning.. Vi har kaos i huset, men gud nåde den som lägger en borste fel i stallet... ;) *asg*

Urra sa...

Det är åtminstone inte ditt ansvar att se till att andra (förutom mig, Lilly, Lukas och Linn) sköter sig.

Det blir ingen ridtur idag eftersom Rex inte är riktigt kry i benen.