onsdag 28 april 2010

Mycket för alla...

Vi har fyra ridhästar och är sex vuxna som hjälps åt med insläpp och fodring. Precis idag har alla fullt upp. Men jag tror att det ordnat sig... Jag ska tillbaka på jobbet igen vi har kvällsmöte, det inträffar en gång i månaden. Såklart precis idag när alla andra oxå har fullt upp.

Med huset går det sakta framåt, panelen är nu på plats på kortsidan. Telefonsladden är fixad, så nu har vi även internet, skönt!

Så här såg huset ut igår, och så här idag...

4 kommentarer :

Urra sa...

Vår räddare i nöden såna gånger heter Tilda. Tack Tilda för att du mockade åt oss och tog in våra hästar (fast jag vet att du borde varit hemma och plugga!!!).

Maria sa...

Tack, snälla "Tildis"!!!

Ingela sa...

Ja, det finns ju en hel del anledningar förstås och jag tror säkert att en del yoga har hjälpt till att sträcka ut kroppen, som t ex den där övningen benen uppåt väggen ;o)
Men självklart är nog ks-terapin en utlösande faktor för att släppa ihopdragningen inifrån ryggraden, inne i ryggmärgen.
Andra faktorer kan ju vara ändrad livsstil i övrigt, slutat sitta på kontorsstolen ;o) "ihopsjunken" :-P ?

Sen kan det väl också ske i omvänd ordning, dvs när ryggraden rätas ut drar den ju i ligamenten i de inre organen så att de påverkas, MEN det kan ju vara tvärtom, att det hänt nåt i organen som gör att de släpper lite eftergift till sina fästen i ryggraden som får lite mer utrymme att komma isär???
Ingen aning, bara teori. Jag vet faktiskt inte, men har ju ändrat en del kostvanor sen ifjol också, som tarmarna blivit glada för, hehe, mycket lättare i magen, tarmarna simmar omkring mer än sitter fast? iallafall (obs jag menar inte vikten, för jag har inte gått ner i vikt =)
Men de slapp det mesta av mjöl - bröd pasta...

Känns dock mest logiskt att tänka att de andra haft mer betydelse, men jag stänger inga alternativ, hihi
Så jag inte flummar iväg för mycket!

Kerstin sa...

Oj så ni jobbat på huset!!
Ibland kör det ihop sig, lustigt nog för alla samtidigt!! :)