tisdag 20 april 2010

Shopping i Birsta

Jag hade häst-ledigt idag, syrran fixade med dom. Det var mockning, matning och lite fix som stod på schemat, båda hästarna fick vilodag. Nova hade visst hett sönder spännet på täcket, men det kan jag nog fixa.
Själv tog jag och familjen en shoppingkväll ute i Birsta, det var kul så länge vi var på Hööks, men att gå på Birsta City var aptråkigt! Lilly har storhandlat till Love med presentkortet (på 400:-) som hon vann i en tävling som TV-kanalen Nickelodeon anordnade.

Hon vann boken om Klara (som tävlingen handlade om), två biobiljetter till hästfilmen Klara och fyrahundra kronor på Hööks. Hon köpte en flughuva, små rosetter, godissten med äppelsmak och tre påsar med olika godisar (till ev. träning av frihetsdressyr).

Till Nova har vi köpt nytt foder, Kraft Grov 90, ska bli kul att se hur hon reagerar på det. Vår förhoppning är att hon fortsätter att vara glad, pigg, samarbetsvillig och framförallt mindre fjantig. Imorgon ska jag rida för syrran, det ska bli kul. Det är så himla bra att vi kan hjälpa varandra...

När vi var på Hööks kände jag så väl igen en tjej som jobbade där, som jag träffat för minst tjugo år sedan (på NRF). Det var Kerstin, jag läser ofta hennes blogg. Jag var ju bara tvungen att presentera mig, tyvärr på mitt vanligt virriga sätt. Himla kul att träffa henne i alla fall. Lilly ville åka och hälsa på hennes småhästar med Love, man vet aldrig kanske kan det gå att ordna.

2 kommentarer :

Kerstin sa...

Jätte kul att ses! Jag fick oxå en sådan här flashback när jag såg dig, men så slår man ifrån sig den och tänker att det är nog bara någon kund som varit inne förut. Vore väl kul om ni kom ut och ta med er Love!! :D Någon dag ska jag väl lyckas vara ledig i sommar, då har jag ju schema iaf. ;)

Urra sa...

Filmen Klara var jättebra, Linn har aldrig suttit still en hel film på bio. Denna gång lyckades hon dock och hon ville gå igen. Självklart ska ni ta med er Love och åka ut och hälsa på Kerstin och hennes små hästar.

synd att inte jag var med för att se om jag oxå hade känt igen henne.