tisdag 27 april 2010

Mycket galopparbete

Det var flera dagar sedan jag bloggade, vi har inget internet, så nu bloggar jag från karln mins Iphone. Vi har arbetare här som ska panela om huset och sätta in nya fönster, dom lyckades kapa av telefonsladden, suck!!!

Jag skulle ha ridit idag, men var inte alls laddad så jag höll en dressyrlektion för syrran och Nova istället. Det gick riktigt bra, vi tränade mycket galopparbete. Syrran var jätteduktig, hon satt såå fint i sadeln, hon fick jobba på bra kan jag lova. Nova blir bättre och bättre för varje dag hon tränas, härliga häst. När vi red tillbaka gick vi inte genvägen för Nova sjönk lite på vägen till paddocken, vi tog långa vägen istället. Såklart kom det en traktor, Nova blev rädd, men gjorde inget mer än vände sig så hon kunde se den oxå spände hon sig och stod och darrade. Reagerar hon inte mer än så får vi vara nöjda.


Fin och samlad galopp


Lilly coh Love promenerade oxå med till paddocken...

Igår vilade Nova och Tilda körde Love. I söndags red Tilda Nova, hon hade skött sig bra. Det är så skönt med hjälp som man litar på, tack Tilda.

Husrenoveringen har påbörjats, första dagen (igår), tog dom bort den gamla panelen på ena gaveln. Idag har dom isolerat och imorgon ska den första väggen få ny panel, spännande...

4 kommentarer :

Kerstin sa...

Hoppas ni får ihop sladden snart igen då!! :D
Fin hon ser ut er Nova!

MoM sa...

Det går minsann inte att ta miste på att du älskar er kära Nova. Hon är väldigt fin på kortet. Kul även för syster yster att det gick bra med dressyren. Hoppas att ridlusten återkommer snart.

Urra sa...

Hon var faktiskt riktigt duktig, trodde det skulle gå åt pipsvängen med tanke på hur fjantig hon var på vägen till paddocken. Om bara jag skulle orka sitta emot i avsaktningarna från galopp så skulle hon vara riktigt bra. Som sagt syrran så har du lärt upp henne bra och verkligen fått henne att lyssna på skänkeln. Nu är jag gärna med och fortsätter.

Eller har du varit så smart så du har sagt till Nova att hon ska sköta sig med mig och när du sen rider är det ok om hon trasslar lite???

Maria sa...

Jag måste säga att hon är i riktigt fin form nu våran Nova!

Du vet Urra, jag och Nova har våra knep... Novis vill ju ha två ägare som gillar na!!!