söndag 4 april 2010

Lilly, jag & hästarna

Lilly och jag har haft en heldag i stallet (synd att JC inte va med). När vi kom dit var det full aktivitet; stallägarn med fru höll på att sela ut för en körtur med hästarna. Åsa (tar hand om Rex) var där och mockade till alla tror jag, Raul med kompis var där och red Fanny, ja det var full aktivitet. Lite skillnad mot för en månad sedan, då var man där själv nästan jämt...

Vi tog in Love, borstade och fixade med honom typ en timme. Därefter gjorde Lilly lite NH-träning med honom.


Därefter red Lilly, jag gick med och höll i honom. Vi har börjat om nästan från början med ridningen, men vad gör väl det. Vi umgås och har det bra i alla fall och Love får lite motion.

(Visst är dom fina ihop)


En massa fika ute på stallbacken med stallkatterna hör oxå till när man har heldag i stallet, mums.


Utsikten när vi satt och fikade, helt okey!

Innan det bar av hemåt borstade Lilly Nova och jag fixade dom där skitsåren som aldrig vill läka. Nova har fått vila idag, imorgon tror jag att jag ska rida till paddocken och jobba över lite bommar, det kan vara roligt och varierande.
(Nova är förresten brunstig igen. Misstänkte det igår när vi gick förbi hingsten, idag småkissade hon så fort nån häst nosade på henne. Tokfia där, måtte hon inte bli alltför sugen på gubben intill nu bara...)


Ett härligt avslutshopp efter en härlig dag i stallet, fler sånna dagar tack!

4 kommentarer :

MoM sa...

Vilken härlig dag ni verka ha haft, det är er väl unnat. Kul att Lilly kan tänka sig att börja rida igen. härligt gumman. Stallkatterna har också fått sig en verklig kompis som förser dem med mat. Håller tummarna Maria att ditt hälsotillstånd håller i sig. Lycka till med ridningen imorgon.

urra sa...

Härligt att ni haft en hel stalldag tillsammans. Kul att Lilly red. Själv har jag oxå haft en bra dag med sol, skidor, bad, vin, mm.
Det blir alltså så att du tar över hoppningen. Var det därför du ville att Nova ska få hoppa om vi åker till ett ridhus?

Maria sa...

Jag ska INTE hoppa, bara trava över bommar.

Ewa sa...

Låter underbart!!!
Love är jäääättesöt!