måndag 5 april 2010

Travat över bommar


Jag och Nova travar över bommar. Bra träning, hon får jobba på med ben och rygg samtidigt som man får böjningen i sidan. Det gick riktigt bra. Däremot var hon lite besvärlig i galopperna, drog ihop sig och småbockade eller vad hon gjorde.


Tilda och Rex var oxå med, det såg riktigt bra ut.

Däremot ser Novas sår på ballen inte bra ut. Det verkar aldrig läka, men hon är inte varm eller har ont och det bådar ju gott i alla fall. Idag började jag ge henne Arnica-piller igen för att försöka skynda på läkningen.
Jag har även tänkt be Ingela komma och ge Nova en KS-behandling, men jag har lite beslutsångest vilken dag som passar bäst. Imorgon skulle kunna passa för mig, men samtidigt behöver jag inte åka upp då, för Anna ska rida Nova och Tilda ska mocka till Love. Kanske jag ska kolla hur Ingela har det på onsdag istället. Tilda ville att Rex oxå skulle få en behandling. Jag får nog ringa Ingela...

Idag är det en tjej som heter Tova som rider Love tillsammans med Raul och Fanny (Urra, jag glömde berätta det, men nu vet du).

4 kommentarer :

Ingela sa...

Hejhopp! Imorgon har jag tre hästar på em, så onsdag skulle passa på em =)

urra sa...

Tova? Inte Tove? Helt ok, själv är jag ju i fjällen med fint väder, skidåkning och gott vin. Snart blir det hoppning, du är ju på gång.

Kerstin sa...

Vill oxå ha en ridbana med bommar!! Vart ska ni träna på lördag? Timrå?? Tid?? ;)
Fint det ser ut.
Är lite nyfiken på KS behandlingen....

Maria sa...

Vi ska rida i Skrängsta ridhus, vid tvåtiden. Hjälpa varandra lite, skönt med bra underlag. Kanske får Love följa med, beror på vilken transport vi får tag i.

Jag trodde inte alls på sånt där trolleri som KS, men jag är såld eftee att ha sett hur Nova reagerar har jag ändrat inställning...