måndag 12 april 2010

Kraniosakral behandling nr 6


Här släpper en spänning...

Då var det dags för en behandling till Nova igen. Även denna gång var det Ingela som genomförde den.
Vi fick nu en förklaring varför hon inte vill göra skänkelvikning/framdelsvändning för vänster skänkel. Det satt fast i ländryggen på vänstra sidan och gick ut mot vänster bakknä. Det kan va därför det tar emot när hon ska flytta vänster bakben under sig. Det är troligtvis oxå därför hon "knycker till" på samma ben ibland. Det finns förklaringar till det mesta. Höger sida däremot var mjuk och fin idag, härligt... (Visst var det ungefär så du sa, Ingela?)
Nu ska Nova få lulla på och sola sig i hagen ett par dagar (hon brukar få typ träningsvärk efter behandlingarna). Sedan är det bara att köra igång igen, men inga flyttningar för vänster skänkel på ytterligare några dagar. Kanske Urra och jag kan låna Rex och rida tillsammans i skogen på torsdag, vore mysgit! På fredag åker jag, Lilly och grannen till syrrans husvagn i fjällen, ska bli kul med lite miljöombyte. (Hur ska jag klara mig utan hästarna...)

1 kommentar :

Unknown sa...

Ja, det var vad jag kunde komma fram till den här gången, så får vi se vad Nova tycker om det ;o) Hon verkade ju instämma med våra förklaringar några gånger iallafall ;o)