måndag 31 maj 2010

Fixat

Då var det mesta fixat, och humöret är på topp igen! Bildäcken är lagade, ska bara få pengar ifrån hundägarna, så är detta ur världen. Karln min håller på att måla, förhoppningsvis hinner han grunda det sista som är kvar ikväll.
Vi har haft lite barn på jobbet idag, så jag passade på att ta ut lite övertid. Åkte hem till mor & far, fick lite fika och lite solbränna på kroppen, härligt.

Syrran och jag tog en härlig promenad med hästarna till sommarhagen. Love hade jättebråttom, men Nova fick jag dra fram. Hon stannade flera gånger vände på huvudet och gnäggade, tror hon ville vara kvar med alla "hästkompisar". Väl i hagen dök dom ner i gräset. Vi gjorde en äppel-och morotshög till Love och en pelletshög till Nova, men dom bytte foderhög, tok hästarna där!!!

Ikväll lyckades jag med maten oxå, hm inte så svårt, korv och makaroner...
Tack för en härlig dag med solsken, fler sådana tack!

3 kommentarer :

Urra sa...

Detta inlägg låter lite mer positivt, hoppas du har kunnat fortsätta ta det lugnt. Min huvudvärk håller faktiskt på att släppa. Jag har suttit på din massagestol.

MoM sa...

En mellandag, alltså precis vad du behövde. Skönt med positiva tongångar. Hoppas att det fortsätter så.

- sa...

Tack tack. Vi är löjligt stolta här hemma nu. :)

Hoppas allt är bra med er alla och att ni (både hästar och människor) får lite sommarlov snart. :)