lördag 29 maj 2010

Ridning, målning och middag


Linn kratsar hovarna på Love innan ridturen...

Syrran, jag och Linn red hästarna till sommarhagen idag. Vi stannade till på Sidsjöbackens parkering, så Linn fick fika lite och jag red Nova några varv på volten. Syrran tyckte att hon markerade lite på vänster fram, jag kände inget, såg heller inget när syrran red henne några varv.

Fikapaus...

Efter fikapausen red Linn, Love till hagen, medan jag och Nova tog ett varv i galopp runt elljusspåret. Guud va det var härligt och Nova var superpigg och glad! Det bllev några tvärstopp för träd hade ramlat och låg över stigen (de var för höga för att kunna hoppa över), jag var nära att ramla av alla gånger, men man sitter liksom kvar ändå.
Love gnäggade i ett när han inte var i närheten av Nova. När dom släppte honom i hagen sprang han som en tok hela tiden...



Efter lunchen blev det husmålning, nu är baksidan färdiggrundad, skönt. Lilly och "grannAlva" hjälpte till och målade, de var jätteflitiga, duktiga tjejer!

Välstädad gård, eller hur?!?

Lilly åkte sedan på cirkus med kusinerna, mormor och morfar. Syrran och jag for upp med fyrhjulingen (skitkul) och kollade till hästarna. Dom fick lite mat, oxå tog vi av Love "munkorgen", så han kan mumsa gräs som han vill.


Novis kommer för att få lite mat

Syrran och jag fixade sedan förskotts-morsdagsmiddag till vår älskade mamma. Det blev en trevlig måltid med barn som berättade hur cirkusen varit. Jag fick tio underbart vackra oranga rosor av Lilly, tack gumman!

2 kommentarer :

Urra sa...

Vad mycket du har fått gjort idag, Härligt eller hur? Du har hade en massa bilder på sidan idag, kul.

Ewa sa...

Gulleponny!!! :-)